Followers

Jom Kita Jadi Kawan2..;)

"TERIMA KASIH KERANA SINGGAH KE BLOG SAYA. SILA TINGGALKAN LINK ANDA UNTUK SAYA BUAT KUNJUNGAN BALAS..;);)"

Thursday 14 February 2013

MAKANAN TERBAIK MASA KINI..

Hai all dh lama seminggu x hapdet blog..bercuti la katakan..blog pn bercuti la hehe korang ke mana cuti CNY haritu?aku balik kg je, sebab bt kenduri masuk rumah baru,nnt aku apdet pasal tu ye,harini aku nk cite pasal minuman daun barli..actualy dh ramai pengguna bgtau kat aku cakp ok lepas mnum tu..so far aku rasa syukur sgt sebab dpt berkongsi mnuman berkhasiat macam tu bkn sekadar nk cari pendapatan lebih, yg penting kesihatan perlu di utamakan..kita menggunakan badan untuk mencari rezeki tp badan x mendapat habuan..so mcm rugi la kan..y not kita laburkan sikit wang demi kesihtan kita, x kisah la apa produk pn yg penting badan kita sihat..betul x kawan2 hehe dh mcm ngan apa lg kan..kikikiki..ok dh2..merapu je, kang lari  dr tajuk lak.. ok sebenarnya aku nk cite sikit ttg khasiat daun barli ni sj nk kongsi2..tp klu korang berminat rojer2 direct ke hp aku@email aku..hihihi

Korang mesti tau kan kesihatan kita sekarang byk ancaman termasuklah pencemaran udara, air, radiasi,tekanan kerja, tambhan pla gaya hidup yg x sihat & mknan yg di tambah bhn kimia & lain2..semua faktor yg mempengaruhi kesihatan telah menyebabkan badan kita sekarang memerlukan nutrien utk menentang ancaman ini..So daun barli adalah makanan semulajadi yg mengandungi nutrien yg tinggi & seimbang serta mempunyai fungsi utama iaitu :- 
a)Pembersihan - menyingkirkan toksin dr tubuh
b)Pengimbangan - mengimbangkan pH badan
c)Penggantian - menggantikan nutrien yg di perlukan oleh tubuh

Melalui kajian & pemerhatian perubatan serta pengalaman dr pengguna2, tlh membuktikan bahawa daun barli hijau sgt baik ke atas kesihtan manusia..daun barli hijau ni berfungsi dlm beberapa rawatan seperti:-

  • Tingkatkan stamina, kurangkan keletihan & tingkatkan kualiti tidur
  • sgt berkesan dlm rawatan ulser (perut,mulut dsb)
  • kurangkan tekanan darah, memperbaiki penyakit kencing manis
  • mempercepatkan pemulihan luka (operate,luka kulit dll)
  • tingkatkan daya tahan
  • kurangkan sakit sendi, otot
  • tingkatkan daya ingatan & segarkan fikiran
  • hapuskan bau mulut & badan
  • membantu pencernaan & mengatasi masalah sembelit
  • kurangkan kolestrol darah
  • memperbaiki perjalanan haid








Bagaimana serbuk jus daun barli hijau di proses?
Daun barli hijau yg di gunakan utk penghasilan serbuk jus daun barli hijau adalah di tanam secara organik, tanpa bhn kimia buatan & semburan racun serangga. Ia adalah 100% semulajadi. Tumbuhan di tuai semasa kandungan nutriennya paling tinggi.

Adakah sesiapa yg di larang mengambil serbuk jus daun barli hijau?
Sebenarnya jus daun barli hijau adalah satu pati makanan semulajadi daripada keseluruhan makanan..So, ia adalah selamat di minum oleh sesiapa sj..tp bg orang yg mengalami masalah buah pinggang yg teruk, sebaiknya mendapat nasihat daripada pakar2 kesihatan dl.

Bolehkah saya mengambil jus daun barli hijau sekiranya saya mengambil ubat?
Selagi pakar kesihatan anda tidak melarang anda makan salad, sayuran hijau, & makanan fiber, anda boleh mengambil jus daun barlli hijau.

Mengapa kita perlu mengambil jus daun barli hijau pada waktu perut kosong / sebelum makan?
Semasa kita mengambil jus daun barli hijau pada waktu perut kosong/sebelum makan, kandungan nutrienya akn lebih senang di serap & di hadam berbanding dengan pengambilan selepas makan/ketika perut penuh.

Siapa yg memerlukan jus daun barli hijau?
Sesiapa shaja boleh mendapat kebaikan nutrisi daripada daun barli. Ia merupakan makanan terbaik untuk semua peringkat umur dr kanak2 hingga dewasa. Wanita  mengandung yg mengamalkan daun barli hijau jugak dapat menyediakan nutsiri terbaik pada bayi alam kandungannya.

Saya mula mengambil jus daun barli hijau, tetapi saya rasa semakin teruk, kenapa?
Selepas pengambilan jus daun barli hijau, tubuh kita telah melalui peroses penyikiran toksin yg di kenali sebagai PROSES PENYAHTOKSIN..Ini boleh menyebabkan tanda2 ketidakselesaan pada orang tertentu bergantung pada kesihatan seseorang, iaitu rasa lemah, sakit kepala, loya, muntah, cirit-birit, timbul bintik merah, susah tidur, letih, sembelit & sebagainya. Ini kerana tubuh kita sedang mengalami proses pembuangan toksin dari badan.

Tindak bls lepas minum ni bergantung pada seseorang, mcm aku cirit-birit,tp sehari je.. adik & mak aku pn sama,mak aku dh sihat dr segi tekanan darah tgi,sakit sendi otot.adik aku plak tambah selera makn,sebenarnya dia badan kurus,mula2 minum kena cirit birit dia xnk teruskan minum,tp aku suggest teruskan jugak..so esoknya dia mnum lg sampai sekarang..so far alhamdulillah, dia cakp x penat,kurang mengantuk,tambah selera mkn..tp tu tgk orang la kan..xkn dh gemuk nk tambh selera mkn lak kang terlebih cumel lak hahaha,msti kurngkan berat badan macam mak aku, bj yg dh ketat metat tu dh boleh kutip pakai balik hehe en.suami plak tapak kaki berpeluh2,.sekarang semua dh elok..

So apa salahnya mencuba dl kan..xkn nk tgk orang sihat je..jom sama2 sihat..;)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...